Brzi voz kojim će od 2014. putnici moći da se prevezu 1.900 kilometara od Landžoua do Urumćija za osam sati znatno će doprineti razvoju trgovine, ocenjuju kineski zvaničnici.
Železnica, nazvana „brzi put svile“ zbog uloge koju će imati u transportu robe i ljudi istorijskom mrežom puteva koja još ima važnu ulogu u lokalnoj trgovini, biće puštena u pogon u oktobru 2014. U antičko doba, taj put je podrazumevao dva meseca jahanja na kamilama.
Obližnja pruga, koja je puštena u pogon 1962. i može da preveze putnike iz Lanžoua u Urumći za 20 časova, nastaviće da radi.
Kada bude puštena u pogon, brza linija će uglavnom opsluživati putničke vozove, dok će se starom kretati teretnjaci. Stara železnica tada će moći da prevozi do 424 tona robe svake godine, dvaput više nego sada.
Zbog loših uslova, u antičko doba je bilo teško odlučiti se na putovanje na zapad i za mnoge je to bio put u jednom pravcu, pošto se povratak u Centralne ravnice nije isplatio.
Nova železnica biće povezana s mrežom iz Landžoua, a put od Pekinga do Urumćija, koji su međusobno udaljeni 3.000 kilometara sada će trajati manje od jednog dana.
Skraćenje putovanja sa nekoliko meseci na nekoliko sati doneće promenu ne samo u načinu putovanja, već i privrednoj strukturi severoistočne Kine.
Put svile počinje u drevnom gradu Čangan, danas pozantog kao Sijan, i proteže se do Mediterana na zapadu i indijskog podkontinenta na jugu. Njegova ukupna dužina prelazi 10.000 kilometara, od čega je 4.000 na teritoriji Kine.
Pored svile koja je ostala glavna roba, danas su se na području puta svile razvile poljoprivreda, turizam, industrija, novi izvori energije i logistike.
U prvim mesecima 2013, Dunhuang, u kome postoje ostaci drevnog puta svile, primio je 750.000 turista i zaradio ukupno 690 miliona juana – a procenjuje se da će se zarada od turizma povećati kada bude gotova železnica.
Dok se sa istoka na zapad tim putem voze turisti, u suprotnom pravcu voze se grejpovi, ništa manje značajni u komercijalnom smislu.
Voće je uglavnom bilo ograničneo na zapadnu Kinu i samo su bogate porodice u Centraloj ravnici mogle sebi da ga priušte. Danas se, međutim, 100.000 tona grejpfruta prevozi svake godine iz Dunhuanga u centralnu i istočnu Kinu.
Poljoprivrednik Nju Sinćuin rekao je da bi, u antičko doba, za prevoz te količine grejpova bilo potrebno dva meseca i 5.000 kamila. Danas se duž celog puta svile mogu videti znaci zdravog rasta kome će nova železnica svakako biti od koristi. I dok je pustinja Gobi nekad značila težak rad i smrt, ona danas pokazuje život i napredak.
U predgrađima grada Gansu, u provinciji Jumen, 1.100 turbina proteže se duž 40 kilometara pustinje.
Železnicom se prevoze čelik i gvoždje u Jumen i grade se baze za nove industrije – koje će, prema zvaničnim proračunima, ostvariti zaradu od 15 milijardi juana (1,8 milijardi evra) do 2015.
Izvor: Beta
Нема коментара:
Постави коментар