23. 6. 2013.

Šok u „Mančesterskom muzeju“: Mumija počela da se okreće sama od sebe!


U „Mančesterskom muzeju“ počelo je da se dešava nešto neobjašnjivo: skoro 4.000 godina stara egipatska statua sama se okreće u vitrini, a kustosi i stručnjaci uopšte ne mogu da otkriju kako sa to događa.

Statua čoveka zvanog Neb-Senu oktrivena je u njegovoj grobnici, za koju je utvrđeno da datira 1.800 godina pre Hrista. Stari Egipćani su pored mumificiranih tela pokojnika često stavljali statue rađene po njihovom liku, verujući da u slučaju da se telo uništi, duša može da koristi tu figuru kao svoje naredno odredište.

Međutim, iako je u „Mančesterskom muzeju“ punih 80 godina, i to maltene na istom mestu, u staklenoj vitrini, pomenuta statua koja je visoka oko 25 centimetara počela je da se okreće i to tačno za 180 stepeni.

„Primetio sam jednog dana da je statua okrenuta. Bilo mi je čudno, jer je ona u zatvorenoj vitrini, a ja sam jedini koji ima ključ od nje. Vratio sam je u prvobitni položaj, ali se ona i sledećeg dana okrenula.

Stavili smo kamere da je nadgledaju, a iako se ti pokreti ne mogu primetiti golim okom, ubrzani snimak jasno pokazuje kako se odvija njena rotacija“, rekao je 29-godišnji egiptolog Kembel Prajs, kustos u „Mančesterskom muzeju“.


Izvor: S media

Нема коментара:

Постави коментар