25. 6. 2013.

Krvava umetnost: 5 godina skupljala menstualnu krv


Umetnica Karina Ubeda iz Čilea spremila je izložbu od tkanina natopljenih njenom krvlju od menstruacije koju je skupljala pet godina.

Naime, reč je o 90 komada krpa koje su u stavljene u obruč za vez, a pored njih su postavljene jabuke koje bi trebalo da predstavljaju ovulaciju. Ispod svake mrlje izvezla je reči "proizvesti", "odbaci", i "uništi.


Kontroverzna umetnica je svoj bizarni rad obrazložila činjenicom da je ona alergična na uloške.

"Ne mogu da koristim uloške zbog alergije. Skupljala sam tkaninu i znala sam da ću nešto da uradim od njih. Prvo sam pomišljala da napravim knjigu sa krpama, ali mi je na kraju izložba imala najviše smisla", rekla je umetnica.

"Mnogi ljudi su me pitali zašto sam hteo da pokažem nešto tako intimno. Za mene, to je prosto apstraktno  umetničko delo", rekla je Karina.


Većina posetilaca izložbe pomirisala je krpe

"Ali, miris jednostavno ne postoji. Krpe nisu prljavi", rekla je ona, dodajući da je održavala higijenu i dezinfikovala je krv pre nego što bi napravila vez.

Posetioci su bili šokirani izložbom, nazivajući je "prljavom" i "odvratnom". Međutim, mnoge žene su došle da odbrane umetničku slobodu.

Izvor: Kurir




Нема коментара:

Постави коментар