19. 9. 2012.

Isus bio u braku sa Marijom Magdalenom?

Nedavno pronađen papirus poljuljao temelje savremenog hrišćanstva

Nedavno je otkriven novi dokaz koji ukazuju na ono o čemu se već neko vreme nagađa – da su Marija Magdalena i Isus bili u braku. Potvrda stiže sa novootkrivenog papirusa, prenosi Daily Mail.

Fragment papirusa veličine 8x4cm napisan je na drevnom koptskom, a zbog dijalekta i oblika pisma smatra se da je njegovo geografsko poreklo iz Gornjeg Egipta, negde sa sredine IV veka posle Hrista.

Ovaj fragment papirusa mogao bi poljuljati temelje savremenog hršćanstva, jer se u njemu navode Isusove reči: "Biće moja učenica", kao i "sa njom stanujem", ali i deo "Isus im reče, Moja žena..." koji aludira na bračnu zajednicu.

Papirus je detaljno proučila profesorka teologije sa Harvarda Karen King, koja je za Smithsonian Magazine izjavila da ovaj papirus dovodi u pitanje celibat sveštenstva.


Zbog oštećenja, tekst nije sasvim sačuvan, ali je profesorka King odgonetnula osam delimičnih izjava:

"...ne meni. Majka mi je dala (život)..."

"Učenici su rekli Isusu..."

"... poreći. Marija je toga vredna..."

"Isus im reče, Moja žena..."

"...ona će biti moja učenica..."

"Neka se oholi nadimlju..."

"Što se mene tiče, ja sa njom stanujem kako bih..."

"...slika..."

King veruje da je ovo važno otkriće.

- Ovo pokazuje da su postojali rani hršćani koji su seksualnu zajednicu braka smatrali imitacijom Božijeg stvaralaštva i plodnosti, i verovali da je duhovno ispravna.

Da li je ovaj fragment original, još uvek nije stopostotno potvrđeno, jer nije urađena ni hemijska analiza mastila. Ipak, profesor Rodžer Bagnali sa univerziteta u Njujorku, stručnjak za papiruse koji je čuven po svojim konzervativnim procenama autentičnosti drevnih spisa, smatra da je ovaj original.

Izvor: Trojka


Нема коментара:

Постави коментар