Na autoputu kraj Nove Gradiške vozačima se priviđa žena u crnini, prikaze prelaze autoput, u daljini se čuje dečji plač, radio se gasi, nevidljiva sila upravlja autom…
Mirna je letna noć. Promet na autoputu je redak. Tu i tamo projuri neki automobil. Tročlana porodica putuje iz Vinkovaca prema Banja Luci. Otac vozi, majka i kći pokušavaju spavati.
- Sećam se kao da je bilo danas. Oko 23 sata otac je naglo zakočio. Zaustavili smo se uz škripu guma. Ispred nas na autoputu je ležao jastuk. U njemu je bila beba. Čuo se dečji plač – govori Vinkovčanka koja je te 1978. imala osam godina.
Otac je ugasio motor, no ostavio je upaljena svetla farova. Izašao je iz automobila i polako je koračao prema jastuku. Sagnuo se da ga podigne…
- Nestao je. Jastuk i beba u njemu jednostavno su nestali. Otac se vratio u automobil. U tišini smo nastavili putovanje. Tek nakon nekoliko kilometara otac je majci i meni rekao da o tome ne smemo nikome pričati – prisetila se Vinkovčanka, koja je još nekoliko puta na tom delu autoputa kraj Nove Gradiške čula dečji plač.
Vozači se redovno žale kako baš na deonici autoputa kraj Nove Gradiške doživljavaju neverovatne stvari poput gašenja radija, osećaja paralize, gubitka koncentracije i doživljaja kao da im neka nadprirodna sila vuče automobil na drugu stranu puta.
A osim što se čuje dečji plač, vozači govore o crnoj prikazi koja se pojavljuje na putu i nestaje u retrovizoru.
U zapisniku s jedne od mnogobrojnih nesreća na tom delu autoputa vozačica, koja je skrivila sudar, sudskom je veštaku rekla kako ne zna zašto je i kako izgubila kontrolu nad vozilom. Nakon detaljnog pregleda automobila mehaničar je utvrdio kako je otpao vijak na uređaju za upravljanje. Da bi se taj vijak izbio, potrebno je po njemu udarati teškim čekićem.
A vozač kamiona ispričao je kako je nasred puta ugledao ljude. Zaustavio se, izašao je iz kamiona, ali put je bilo prazn.
- Nisam bio umoran. Vozio sam tek 100 kilometara. Ali to nije prvi put. Ponovilo mi se to još jednom – rekao je.
Drugi vozač tvrdi da mu se već nekoliko puta noću stvara utisak da vozi u suprotnom smeru te je jednom u panici zaustavio vozilo i umalo izazvao saobraćajnu nesreću.
Ispod su jaka magnetska polja i podzemne vode?
Iako službeno nije potvrđeno, većina stručnjaka (policija, projektanti, geodeti, saobraćajni stručnjaci) veruju da su tamo jaka magnetna polja. Većina koja je na toj deonici doživela saobraćajnu nesreću izjavila je kako ih je obuzela nekakva paraliza te da su bili vođeni nekom neobjašnjivom silom.
Ima i onih koji veruju da se na tom delu ispod autoputa kreću podzemne vode, koje stvaraju magnetno polje koje izlazi na površinu zemlje i jednostavno aute vuče dijagonalno preko puta.
Osvećuje se jer su je proglasili vešticom
Zanimljiva je priča dvojice putnika koji su se vozili prema Zagrebu. Oni su rekli da su oko Nove Gradiške u gluvo doba noći, na deonici uz koju nema nikakvih kuća niti drveća, pored puta primetili spodobu u crnom. Kad su joj se približili, spodoba je kročila na autoput, naglo su zakočili, dva puta su se okrenuli i stali na zaustavnu traku. Izašli su iz auta i otišli do mesta na kojem su videli spodobu, ali nikog nije bilo onde.
Žena koja hoda autoputem je udovica koja je večno bila u crnini. Prema legendi, raznim travama i napotcoma uspela je nadživeti nekoliko generacija svoih suseda…
Autoput Zagreb – Beograd gradili preko groblja
Nije samo autocput kraj Nove Gradiške uklet. Stariji meštani sela Divoševci pored Slavonskog Broda sećaju se gradnje ondašnjeg “autoputa bratstva i jedinstva” između Beograda i Zagreba, koji je otvoren 1950. godine.
Videli su ono o čemu tad nisu smeli pričati. Zaprepastilo ih je to što pojedincima nisu bila sveta ni poslednja počivališta njihovih predaka.
Graditeljima je bilo svejedno nalazi li se na trasi autoputa groblje, jednostavno su prelazili preko njega. Upravo zbog toga velik broj saobraćajnih nesreća vežu za “diranje u mrtve”.
- Mnogi nadgrobni krstovi i spomenici tokom gradnje autoputa bacani su na trasu i asfaltirani u nju! Omladina koja je gradila izrugivala se s grobovima, krstovima, ne poštujući ni mrtve! Zabeležene su mnoge nesreće na tom delu i pokopao sam u gotovo 30 godina služenja ovde mnoge što su poginuli na deonici pored Divoševaca dugoj oko šest kilometara. Poginuo je i bračni par za kojim je ostalo troje dece – rekao je sveštenik Marko Gaćarić.
Meštani su potvrdili navode sveštenika. Premda nerado govore o tome, još se boje da im ntko ne naudi.
- Da, radilo se to s krstovima i grobovima kad se gradilo autoput, a mi seljani dugo nismo ni smeli na groblje. Onaj ko se bojao greha to nije radio! Radio je to samo onaj ko se nije bojao Boga. Na izgradnji autoputa nije bio nikoga iz sela. Nije se o tome dugo ni pričalo! Iz naše familije bilo je 15 grobova, no njih nisu dirali, ali druge jesu – ispričala je pre godinu dana Kata Petričević (85). Posvedočio je i njen sin Martin.
- Kažu da je tu bilo staro groblje i da je autoput prešao preko njega. Mnoge su tu čudnovate nesreće bile. Iz našeg sela i Kupine sigurno je deset ljudi poginulo. Oni koji su preživeli kažu da pre nesreće nisu videli auto, a udarili su u njega, da nisu videli pješaka, a udarili su autom u njega – kaže Martin.
Video beli dim iz točkova
Jezivo je svedočanstvo penzionisanog vozača cisterne Drage Perkovića iz Slavonskog Broda.
- Često sam vozio iz Rafinerije nafte u Bosanskom Brodu naftne derivate u Beograd, neretko noću. Upravo na tom delu jedne noći oko dva sata na pedesetak metara ispred mene pojavila se žena koja je gurala dečja kolica preko autoputa. Snažno sam stisnuo kočnicu, u retrovizoru sam video beli dim iz točkova. Stao sam i izašao iz kamiona. Na putu nije bilo nikoga. Pošao sam natrag sve do početka tragova kočenja, pregledao sam kanale pored puta, ali nigde nikoga nije bilo. Vratio sam se i nastavio putovanje. Nakon toga noćima nisam mogao spavati – rekao je Perković.
Uklet je i tunel Sv. Marko kod Karlovca?
U javnosti ukletim slovi i tunel Sv. Marko iza Karlovca na autoputu Zagreb – Split. On, naime, prolazi ispod mesnoga groblja i u njemu su česte saobraćajne nesreće. Saobraćajni stručnjaci kažu da je to obično praznoverje, a brojnost nesreća u njemu tumače vlaženjem puta zbog konfiguracije terena.
Izvor: Magazin.ba
Нема коментара:
Постави коментар