21. 4. 2017.

Život piše drame: Sa 12 godina je pao u komu, a kada se probudio, ono što je rekao je promenilo život mnogima!


Martin Pistorius je bio dečak kao i svaki drugi: išao je u školu, družio s vršnjacima, pravio zgode i nezgodne karakteristične za to doba... sve do jednog dana kada se vratio iz škole i požalio majci da ga boli grlo.

Majka je mislila da će mu pomoći sa malo meda i čaja, međutim, njegovo stanje se samo pogoršavalo, sve do trenutka kada više nije mogao da stoji, sedi niti govori. Imao je samo 12 godina.


 Doktori su pretpostavili da je oboleo od kriptokokalnog meningitisa, a pre nego što su mogli bilo šta da poduzmu, dečak je pao u komu.

Umesto predaje - bezuslovna posvećenost

Porodica mu je organizovala posebnu negu - od kupanja, hranjenja uz pomoć cevčica, okretanja... Ali kada je imao 16 godina, Martin se iznenada probudio - odnosno postao je svestan svega što se događa u njegovoj okolini.

Ipak, i dalje nije mogao da se pomeri, ali ni da komunicira s porodicom ili da im na bilo koji način stavi do znanja da zna šta se događa oko njega!


Naredih osam godina ostao je zarobljen u sopstvenom telu.

Roditelji su bili prinuđeni da tokom radnog vremena ostavljaju Martina u posebnom Institutu za negu.

Niko nije ni slutio gde ga zapravo ostavljaju

Malo ko je verovao da će se Martin posle toliko godina probuditi, a ponajmanje da će moći normalno da komunicira i funkcioniše. Ipak, to se desilo, a ono što je Martin ispričao po buđenju, doslovce ledi krv u žilama!

- Mrzeo sam da budem u Centru za negu jer su bili užasni prema meni. Moj otac je, nakon što sam se probudio i otkrio im sve što su mi radili, prijavio zlostavljanje policiji, ali oni to sve poriču. A nema šta mi nisu radili, vukli me za kosu, udarali me metalnom kašikom po zubima da bih jeo. Često su mi davali vreo čaj, šamarali su me, ponašali su se kao da nisu ljudi - ispričao je Martin.


On je naglasio i da je bio seksualno zlostavljan, pošto je jedna radnica u domu imala običaj da ga opkorači i na njegovom nepomičnom telu simulira seks! Čak ga je dirala po genitalijama!

- Oni bi mi postavili TV pred krevet koji bi bio upaljen celo popodne, a svakog dana program je bio isti, dinosaurus Barni. Bože, koliko sam mrzeo tu emisiju - seća se Martin.

Reči koje su najviše zabolele

Od, ipak, kaže da mu je najbolnije od svega što je doživeo bilo nešto što je izgovorila njegova majka.

Naime, ona je u jednom trenutku stajala pored njega, brišući ga krpom i promatrajući njegovo beživotno telo, i naglas rekla: "Nadam se da ćeš umreti".

Martin je to čuo i urezalo mu se u pamćenje. Iako ga je to tada užasno rastužilo, danas potpuno razume majku.

- Najgore mi je bilo što nisam mogao da je zagrlim, da joj kažem kako se lepo brine o meni, kako sam joj zahvalan - u suzama je objašnjavao Martin.


Posle punih 12 godina kome, zaposleni u domu su počeli da primećuju promene u njegovom ponašanju, odnosno pokušaje da komunicira.

Obavestili su roditelje, pa je Martin, kada je napunio 25 godina, dobio računar sa softverom, uz pomoć koga i danas komunicira s ljudima.

Uspeo je da unapredi i svoje pokrete, a preko interneta je 2008. upoznao svoju buduću suprugu zbog koje se preselio u Veliku Britaniju.

Deo kontrole nad glasom uspeo je da povrati 2011. godine. Napisao je autobiografiju "Ghost boy" (Dečak duh) po kojoj će biti snimljen film.




Izvor: BK TV News

Нема коментара:

Постави коментар